2015

Kolejny rok pracy Stowarzyszenia rozpoczęto projekcją filmu: "Hiszpanka", która zainspirowana została zwycięskim powstaniem wielkopolskim. Powstania co prawda tam niewiele, ale film pobudził ponad 130 widzów do dyskusji - bywało, że krytycznej. Projekcja miała miejsce 9 lutego.

16 marca zaprezentowaliśmy film "Bóg nie umarł". Jego bohater - student filozofii stara się udowodnić istnienie Boga.

8 czerwca zaprosiliśmy Poznaniaków na film "Apartament", który składa się z niepublikowanych materiałów z Janem Pawłem II.

PÓŁKOLONIE LETNIE

Tradycyjnie w dwa pierwsze tygodni wakacji zaprosiliśmy dzieci  w wieku od 6 do 12 lat na półkolonie.

Pierwszy turnus rozpoczął się integracyjną wyprawą do ogrodu botanicznego. Na wycieczkę wybraliśmy się do Swarzędza, gdzie w Muzeum Pszczelarstwa dzieci uczestniczyli w warsztatach z wyrobu świec. Środa upłynęła pod znakiem wypieku świętomarcińskich rogali. Była to również okazja do spotkania z poznańską gwarą. Przy okazji nieco poleniuchowaliśmy na miejskiej plaży nad Wartą. Kolejny dzień pozwolił nam zapoznać się z zabawami naszych rówieśników z Japonii dzięki wizycie w Muzeum Archeologicznym. Nie zabrakło również wizyty w zoo.

Drugi turnus obfitował w inne ciekawe wydarzenia. nie zabrakło zatem wizyty w Bramie Poznania i spotkania z 1000-letnią historią Ostrowa Tumskiego. Tym razem na podmiejską wycieczkę wybraliśmy się do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie, gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach "Od rośliny do tkaniny". Uczestnicy wspięli się na wierzę widokową z której rozciągała się piękna panorama miasta. Kolejny - tym razem deszczowy dzień - upłynął nam na zwiedzaniu miejskiego stadionu oraz wizycie w palmiarni. Półkolonie zakończyły się wizytą w poznańskim seminarium duchownym oraz warsztatami na których każdy mógł wykonać piłkę do zośki. Po drodze odwiedziliśmy nietypowy sklep z paramentami i szatami liturgicznymi. Podczas obu turnusów mogliśmy liczyć na życzliwość Księży Salezjanów, którzy pozwolili nam korzystać z bazy sportowo-rekreacyjnej oraz cieszącego się dużą popularnością basenu. Za usługi transportowe serdecznie dziękujemy firmie Leotravel. Zdjęcia można zobaczyć w naszej galerii.

WYJAZDY W BIESZCZADY

W dniach 1-8 sierpnia 2015 roku 20 osób brało udział w tradycyjnym wyjeździe wakacyjnym. Tym razem udaliśmy się w Bieszczady. Oprócz górskich wycieczek i wędrówek Połoniną, plażowaliśmy również nad Zalewem Solińskim. Odwiedziliśmy również sanktuarium Matki Bożej Pięknej Miłości w Polańczyku. Odwiedziliśmy również Łopienkę - nieistniejącą wieś w której z wielkim wysiłkiem odbudowywana jest cerkiew. Wieś przestała istniec na skutek wysiedleń miejscowej ludności po II wojnie światowej. Podróżowaliśmy bieszczadzką kolejką, a także odwiedziliśmy miejsce internowania Prymasa Tysiąclecia - kardynała Stefana Wyszyńskiego. W górzance mogliśmy podziwiać jedyny w tej części Europy drewniany ikonostas. Była to również okazja do zapoznania się z liturgią i historią Kościoła grekokatolickiego. O regionie sporo mogliśmy się dowiedzieć podczas spotkania z bieszczadzkim zakapiorem, którego życiorys był tak ciekawy jak dzieje tych ziem. Duże wrażenie zrobił na nas zamek w Krasiczynie - przez chwile mogliśmy poczuć się jak na włoskim dworze. Zapoznaliśmy się  historią tego miejsca, a naszym przewodnikiem okazał się potomek ostatnich służących w pałacu, który z opowiadań doskonale znał burzliwe dzieje ostatnich właścicieli. Ostatnie dwa dni spędziliśmy w Wieliczce i Krakowie. Niewątpliwą atrakcją był nocleg w kopalni. Następnego dnia udaliśmy się na Wawel i Krakowski Rynek. W drodze powrotnej odwiedziliśmy sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej w Trzebnicy. Zdjęcia można oglądać w naszej galerii.